מטבחים קלאסיים: המדריך המלא

מטבח לכל החיים, כזה שלא מאבד מקסמו ונשאר תמיד נכון ואופנתי, מהווה רק חלק מהמאפיינים של המטבח הקלאסי. מבין שלל קטגוריות העיצוב המתחלפות המציעות למטבח שלכם חדשנות, ייחודיות, צבעוניות מתפרצת ועוד שלל מאפיינים שונים, מטבחים קלאסיים מציעים לכם מראה שלא מתיישן ונותר רלוונטי ומתאים במשך שנים ארוכות.

מהם מטבחים קלאסיים?

מטבחים בסגנון עיצובי המתאפיין בקווים פשוטים ונקיים אותם ניתן לשלב בקלות עם מוטיבים מסגנונות עיצוביים אחרים ויעניקו לחלל מראה הרמוני ונעים. מטבחים בסגנון קלאסי נחשבים שימושיים במיוחד, ניתן לשלב בהם מגוון רחב של חומרי גלם שונים בעוד כולם מתאפיינים בעיצוב במראה ניטרלי יחסית.

מהם היתרונות של מטבחים קלאסיים?

המטבח הקלאסי אינו הנקודה הבולטת בבית או מוקד תשומת הלב בחלל אך יחד עם זאת, הוא פופולרי במיוחד בשל סיבות רבות:
● המטבח הקלאסי מותאם למגוון צרכים ונותן מענה מלא להרכבים משפחתיים משתנים.
● הם פשוטים לתחזוקה וניקיון ולא מצריכים פרקטיקות ניקיון ותחזוק מורכבות.
● מטבח קלאסי נשאר נכון ואופנתי במרוצת השנים. מגמות עיצוביות מתחלפות, צבעים צעקניים שבאופנה, טרנדים כאלה ואחרים עשויים להיות הדבר החם במשך שנה או שנתיים ולהפוך ללא רלוונטיים ומיושנים לאחר מכן. בחירה בקו עיצובי קלאסי תדגיש ניטרליות ותאפשר לכם לשלב מוטיבים כאלה ואחרים המדגישים טרנדים עיצוביים שונים.
● משתלבים מצוין עם מגוון סגנונות עיצוביים. גם אם ביתר חלל הבית שולט סגנון מודרני, כפרי, מינימליסטי או אחר, מטבחים קלאסיים יתאימו בקלות לכל אחד מן הסגנונות הללו.
● עלות נמוכה בהשוואה אל סגנונות עיצוב אחרים. בנייתו של מטבח קלאסי מתאפשרת גם באמצעותם של חומרי גלם בעלות נמוכה יחסית.

המטבח הקלאסי: קווים לדמותו

הסגנון הקלאסי אינו מייצר מטבחים הזהים במראם אחד לאחר. העיצוב הקלאסי מאופיין במוטיבים כלליים המעניקים למטבח את שלל היתרונות המזוהים עימו.
● חומרי גלם - בעיצוב המטבחים הקלאסיים נעשה שימוש נרחב בעץ, הן מלא והן בחומרים דמויי עץ. בנוסף לכך, אלמנטים מתכתיים מקבלים גם הם מקום של כבוד במטבח הקלאסי, ניתן לשלבם במראה עתיק יחסית או במראה מודרני.
● צבעים - מטבחים הצבועים על פי רוב בפלטת הצבעים הבהירים: לבן, אפור, שמנת. יש בנמצא מטבחים קלאסיים המשלבים אלמנטים צבעוניים בשחור, ירוק או כחול, אך הם פחות נפוצים.
● חלל פתוח - עיצוב מטבחים קלאסיים מעניק לחלל תחושה פתוחה ורחבה בו מודגשת הזרימה.
● תחימה ברורה של אזורי המטבח השונים בהתאם לשימוש בהם - במטבחים הקלאסיים נראה הפרדה ברורה בין האזורים המשמשים לבישול, אלה המוקדשים לאחסון, אזור הישיבה ועוד.

מהם הסגנונות העיצוביים אותם ניתן לשלב עם מטבחים קלאסיים?

ישנם סגנונות עיצוביים רבים שמשתלבים מצוין עם הסגנון הקלאסי, לדוגמה:
● מטבח קלאסי עם טאץ' אנגלי - מאופיין בניגודיות גבוהה של אלמנטים רבים, כהה ובהיר, חד ומעוגל, חלק ומעוטר, פתוח וסגור. הריהוט בסגנון זה בעל מראה מיושן והאלמנטים נראים עשויים בעבודת יד.
● מטבח קלאסי עם טאץ' צרפתי - משלב אלמנטים טבעיים רבים בעיקר שימוש נרחב בעץ על סוגיו, חלל מואר ושטח עבודה נרחב.
● מטבח קלאסי עם טאץ' כפרי - מתאפיין בשימוש רחב בחומרי גלם טבעיים, בעיקר עץ, אבן ואף זכוכית.

לסיכום

בחירה במטבח קלאסי מסתמנת בעיני רבים כבחירה בטוחה ונכונה מאחר והוא אינו מהווה טרנד אופנתי חולף. מראהו העל זמני והפונקציונליות הגבוהה שהוא מציע מהווים יתרון של ממש, כמו כן, האפשרות להוסיף לו פריטים המעניקים טאץ' עיצובי אחר, בסיוע אלמנטים שונים הניתנים להחלפה או הסרה, מעניקים לו גמישות ועמידות לטווח הארוך.